Baardagaam-Rhenen Forum
Welkom op het forum van Baardagaam Rhenen.
Je kan hier jezelf registreren of inloggen.
Mocht je hier dan nieuw zijn dan zouden we het fijn vinden als jij je even voor zou willen stellen in het betreffende topic?

Dank je wel en veel lees en post plezier!!

Esther Peper
Admin / Eigenaar

Weer zwanger:(

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Weer zwanger:(

Bericht van tesssii op ma 21 feb 2011, 06:29

precies een maand gelden is die kleine van mij eitjes gaan leggen en nu is ze weer zwanger Shocked in 4 dagen tijd is ze erg afgevallen dat je dr ruggengraat ziet en dr heupje net een anorexia pacient Sad we komen net van de dierenarts af en ook hij is van mening dat ze er erg slecht aan toe is Sad we moeten ze meteen weer uit elkaar halen en nu voor 6 maanden ik ben er kapot van kzou niet weten hoe we dat moeten gaan doen we hebben wel een tweede terrarium maar niet echt een plek om hem neer te zetten ja op de kleine kamer waar bijna niemand komt en waar de vogel ook staat Sad en geld om een terrarium te laten maken waar ze boven elkaar kunnen hebben we niet Crying or Very sad aan het einde van de week moeten we weer bellen met de dieren arts hoe het met haar gaat Crying or Very sad word echt gek zo zielig vind ik het ze zijn zo gehecht aan elkaar en ze zijn zo gehecht aan alles kunnen zien als er iemand binnen komt Sad
ik wou het even met jullie delen Sad

tesssii
Baby Baardje
Baby Baardje

Vrouw Leeftijd: 20
Aantal berichten: 139
Registratiedatum: 31-07-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Weer zwanger:(

Bericht van Diane op ma 21 feb 2011, 06:50

Ach jee. Toen ik de "titel" zag dacht ik gelijk "oh leuk!", maar blijkbaar is het voor jou niet zo erg leuk. Zeker als het met je baardje niet zo goed gaat. Ik heb ook een mannetje en vrouwtje en heb ze ook apart zitten. Dit omdat het vrouwtje nog te jong is om te paren, maar het idee is hetzelfde. Ik vond het ook zo sneu om ze te scheiden. Eerst had ik een terrarium op een andere kamer, maar vond ik ook niet leuk en een beetje zielig. Dus toch een stuk van de woonkamer opgeofferd om ze allebei daar te hebben staan.
Sterkte met je baardje. Ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt.

Diane
Admin
Admin

Vrouw Leeftijd: 37
Aantal berichten: 2013
Registratiedatum: 23-01-11

Profiel bekijken http://www.facebook.com/diane.nieulant

Terug naar boven Go down

Bericht van tesssii op ma 21 feb 2011, 07:25

thanks! ja dat is het hem nou juist we hebben gewoon niet meer plek:( motgen gaan we een nieuwe kast kopen waar het terra op past en die zetten we dan op de slaapkamer ik zal wel moeten!!!

tesssii
Baby Baardje
Baby Baardje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Esther Peper op ma 21 feb 2011, 07:30

tesssii schreef:precies een maand gelden is die kleine van mij eitjes gaan leggen en nu is ze weer zwanger Shocked in 4 dagen tijd is ze erg afgevallen dat je dr ruggengraat ziet en dr heupje net een anorexia pacient Sad we komen net van de dierenarts af en ook hij is van mening dat ze er erg slecht aan toe is Sad we moeten ze meteen weer uit elkaar halen en nu voor 6 maanden ik ben er kapot van kzou niet weten hoe we dat moeten gaan doen we hebben wel een tweede terrarium maar niet echt een plek om hem neer te zetten ja op de kleine kamer waar bijna niemand komt en waar de vogel ook staat Sad en geld om een terrarium te laten maken waar ze boven elkaar kunnen hebben we niet Crying or Very sad aan het einde van de week moeten we weer bellen met de dieren arts hoe het met haar gaat Crying or Very sad word echt gek zo zielig vind ik het ze zijn zo gehecht aan elkaar en ze zijn zo gehecht aan alles kunnen zien als er iemand binnen komt Sad
ik wou het even met jullie delen Sad

Ja meis, ze kunnen van 1x paren wel tot 4 keer eieren leggen en dan om de 3-4 weken!
goed bijvoeren!

Esther Peper
Admin
Admin

Vrouw Leeftijd: 42
Aantal berichten: 3719
Registratiedatum: 03-08-09

Profiel bekijken http://www.baardagaam-rhenen.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van Rikken op ma 21 feb 2011, 07:51

Het is voor haar eigen gezondheid moet je steeds denken. Is inderdaad sneu dat je ze apart moet zetten, maar anders gaan ze blijven paren.

Rikken
Jong Baardje
Jong  Baardje

Man Leeftijd: 32
Aantal berichten: 618
Registratiedatum: 25-08-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van tesssii op vr 25 feb 2011, 08:25

vandaag weer bij de dieren arts geweest....
we hebben pers spuiten gekregen echt te eng om zelf te geven maar die moeten we elk uur geven. dr zijn al 17 eieren uitgekomen maar goed ook wand als er vandaag niets zou komen dan zou ze maandag onder het mes moeten. ik natuurlijk helemaal in paniek en janken op school.
maar gelukkig is ze nu druk bezig met leggen we hebben al 2 spuiten gegeven en nog 2 te gaan! ze is alleen wel mega op ze viel net in mn armen in slaap toen we haar de spuit gingen gevende eieren zijn echt mega groot en mega mooi we kunnen nu al de bloedvaten zien!!!! Very Happy we leggen de eieren in een zelf gemaakte broodstoof maar of ze uitkomen is natuurlijk een tweede dus als er nog mensen zijn die een gokje willen wagen stuur maar ff een berichtje... ben al een half uur bezig om dit berichtje neer te zetten kword iedere keer weer geroepen door mijn vriend die met spanning bij het terra zit. ze is nu bezig met de eieren goed te leggen lijkt wel ze stoot er tegen met dr neus en vervolgens probeerd ze ze in te graven dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk omdat alle eieren door het hele terrarium heen liggen Shocked heeft iemand nog tips hoe ik dr verder kan helpen met aan sterken en zo?
ik had het idee om wat kakkerlakken en sprinkhanen met fruit in de blender te gooien (ik maak ze natuurlijk wel eerst dood)
en ze dan met een spuit te geven zou dat kunnen gewoon om haar even die energie shot te gevn?
en kan ik dat dan het beste vanaaf doen na de laatste spuit of morgen????
(K)liefs tessa

tesssii
Baby Baardje
Baby Baardje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Megan op wo 09 maa 2011, 14:45

Jeetje wat een verhaal...hoe is het nu?

succes
Sandra

Megan
Baby Baardje
Baby Baardje

Aantal berichten: 19
Registratiedatum: 09-03-11

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van Esther Peper op wo 09 maa 2011, 19:26

tesssii schreef:vandaag weer bij de dieren arts geweest....
we hebben pers spuiten gekregen echt te eng om zelf te geven maar die moeten we elk uur geven. dr zijn al 17 eieren uitgekomen maar goed ook wand als er vandaag niets zou komen dan zou ze maandag onder het mes moeten. ik natuurlijk helemaal in paniek en janken op school.
maar gelukkig is ze nu druk bezig met leggen we hebben al 2 spuiten gegeven en nog 2 te gaan! ze is alleen wel mega op ze viel net in mn armen in slaap toen we haar de spuit gingen gevende eieren zijn echt mega groot en mega mooi we kunnen nu al de bloedvaten zien!!!! Very Happy we leggen de eieren in een zelf gemaakte broodstoof maar of ze uitkomen is natuurlijk een tweede dus als er nog mensen zijn die een gokje willen wagen stuur maar ff een berichtje... ben al een half uur bezig om dit berichtje neer te zetten kword iedere keer weer geroepen door mijn vriend die met spanning bij het terra zit. ze is nu bezig met de eieren goed te leggen lijkt wel ze stoot er tegen met dr neus en vervolgens probeerd ze ze in te graven dat gaat natuurlijk een beetje moeilijk omdat alle eieren door het hele terrarium heen liggen Shocked heeft iemand nog tips hoe ik dr verder kan helpen met aan sterken en zo?
ik had het idee om wat kakkerlakken en sprinkhanen met fruit in de blender te gooien (ik maak ze natuurlijk wel eerst dood)
en ze dan met een spuit te geven zou dat kunnen gewoon om haar even die energie shot te gevn?
en kan ik dat dan het beste vanaaf doen na de laatste spuit of morgen????
(K)liefs tessa

Ik zie nu pas dit verhaal, sorry!
Maar dat stoten met de neus is heel normaal hoor! Dan is ze klaar met leggen!
En voedseldieren in een blender doen? Nee joh! Na het leggen eten ze niet maar vreten ze!

Esther Peper
Admin
Admin

Vrouw Leeftijd: 42
Aantal berichten: 3719
Registratiedatum: 03-08-09

Profiel bekijken http://www.baardagaam-rhenen.nl

Terug naar boven Go down

Bericht van tesssii op do 10 maa 2011, 03:43

het vreten van die kleine heeft in totaal twee dagen op zich laten wachten Shocked duz we waren helemaal in paniek dat ze niets wou eten we hebben haar met de spuit fruit hapjes gegeven en pas na 2 dagen is ze weer gaan eten 1 sprinkhaan dan. tussen dr leg en dr zelfstandig eten zat wel een week.... maar ze heeft het overleeft ze ziet er niet uit dat wel maar ze is al heel wat dikker dan ze was na de leg..... heb dr een foto bij gedaan ze eet weer dus is niets bij hoe het was maar nog pijnlijk om een te zien!! vooral die huepjes en dr ruggengraat zijn goed te zien...... [img] [/img]

tesssii
Baby Baardje
Baby Baardje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van robru op do 10 maa 2011, 03:54

Fijn dat ze weet eet, geef ze maar zoveel als ze aan wil pakken, dan komt ze er weer snel bovenop Smile

robru
Baby Baardje
Baby Baardje

Man Leeftijd: 47
Aantal berichten: 244
Registratiedatum: 15-02-11

Profiel bekijken http://www.caviaforum.nl/

Terug naar boven Go down

Bericht van tesssii op do 10 maa 2011, 05:21

robru schreef:Fijn dat ze weet eet, geef ze maar zoveel als ze aan wil pakken, dan komt ze er weer snel bovenop Smile
daar ben ik heel erg mee bezig!kheb nog 15 pinkies in de vriezer liggen dus dat hebben we wel genoeg!Razz

tesssii
Baby Baardje
Baby Baardje

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht van robru op do 10 maa 2011, 06:09

Dus omkomen van de honger zal ze niet Wink

robru