Baardagaam-Rhenen Forum
Welkom op het forum van Baardagaam Rhenen.
Je kan hier jezelf registreren of inloggen.
Mocht je hier dan nieuw zijn dan zouden we het fijn vinden als jij je even voor zou willen stellen in het betreffende topic?

Dank je wel en veel lees en post plezier!!

Esther Peper
Admin / Eigenaar

Weer ander voedsel leren eten.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Weer ander voedsel leren eten.

Bericht van Dinobaardje op do 02 sep 2010, 04:30

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Sinds Dino "Ziek" is geworden eet hij niets meer uit zichzelf met uitzondering van wasmotten. Nu heb ik van de week meelwormen geprobeerd, die eet hij niet, ook geen sprinkhanen, geen pinky's en ook geen groente of fruit.

Aangezien ik weet dat teveel wasmotten niet goed voor hem is voer ik hem al 3 dagen steeds met een spuitje A/D bij want dat is anders het enige wat hij krijgt en ik niet wil dat hij problemen krijgt met vetophopingen.
Nu heb ik daarnaast gisteren en vandaag een pinkymuis in zijn mond gestopt. (En geloof me hij doet moeilijk met dwangvoeren) omdat ik natuurlijk niet wil dat hij dood gaat.

Maar nu legde ik net 2 wasmotjes in een bakje en die at hij meteen zonder aarzelen op. Nu ben ik dus bang dat hij dalijk niets anders dan wasmotten wilt eten en dat ik moet blijven bijvoeren. Dit vind ik ook niet zo tof aangezien ik dan steeds (op een zachtaardige manier) zijn bek open moet krijgen en dat geeft weer stress. Ik denk dat het in dit geval niet een kwestie van slecht eten is omdat hij zich niet lekker voelt maar omdat hij kieskeurig begint te worden....

Iemand ideeën?

Dinobaardje
Baby Baardje
Baby Baardje

Vrouw Leeftijd: 22
Aantal berichten: 184
Registratiedatum: 30-08-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Weer ander voedsel leren eten.

Bericht van angelique op do 02 sep 2010, 04:46

Ja ik zou hem helemaal geen wasmotlarven geven.

Wat zou jij doen als je iedere dag als je je prak niet op at een slaggebakje kreeg omdat, je anders niets binnen kreeg.

Stop met wasmotlarven en biedt hem de aankomende dagen niets anders aan dan groenvoer en krekels. en kijk dan nog eens of hij echt niets eten wil.
Eethij dan nog niets ga daneven naar de RA

p.s wat is A/D

angelique
Halfwas Baardje
Halfwas Baardje

Vrouw Leeftijd: 28
Aantal berichten: 768
Registratiedatum: 07-08-09

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Weer ander voedsel leren eten.

Bericht van Dinobaardje op do 02 sep 2010, 05:27

A/D is aansterkend voedsel van de dierenarts. In princiepe hetzelfde als convalence support van Royal Canin. Ik heb hem de laatste dagen helemaal geen wasmotten gegeven. (behalve vandaag om te kijken of hij nou helemaal niks wilde eten of dat hij wel voorkeur naar wasmotten had.)

Maar het feit is dat Dino al slecht tot niet eet sinds zaterdag en we daarvoor maandag al naar de dierenarts zijn gegaan omdat ik het verdacht veel op longontsteking leek. Ik heb hem sinds maandag dan ook dat a/d voer gegeven. (Verdund via een spuitje) EDIT: En daarnaast heb ik gewoon iedere dag voedsel aangeboden. Ik ging pas dwangvoeren als hij helemaal niks at. Ik heb er zelf even een dag tussen gelaten met eten geven omdat ik bedacht dat hij van dat dwangvoeren misschien wel heel erg vol zat.
Ik weet zelf ook wel dat teveel wasmotten niet goed zijn en daarom heb ik ze behalve vandaag dan ook helemaal niet gegeven. Maar als Dino helemaal niks meer blijft eten gaat hij hartstikke dood.

Ik heb al eerder geprobeerd krekels te voeren maar die wilt hij ook niet eten. Hetzelfde voor groente en fruit. (zoals hierboven staat) Vandaar dat ik ook naar de dierenarts ging.
Hij zal sowieso vandaag wel geen trek meer hebben aangezien ik hem een pinkymuis en wat A/D heb gevoerd. Ik ga vanavond weer naar de dierenarts met het verhaal dat het dus niet beter gaat. (Hij zou vandaag een herhaalprikje antibiotica krijgen.)

Morgen probeer ik het wel weer met groente en fruit maar ik heb weinig hoop dat hij het gaat eten.

Dinobaardje
Baby Baardje
Baby Baardje

Vrouw Leeftijd: 22
Aantal berichten: 184
Registratiedatum: 30-08-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: